91009290 (021)
تهران ، شهریار ، میدان حافظ
info@AranSoft.ir

جزئیات وبلاگ

استفاده افراطی کودکان از گوشی های هوشمند

امروزه وسایلی مانند تلفن همراه و تبلت به عنــوان يكی از مظاهر فناوری ارتباطی نوين، در زندگی فردی و اجتماعی انســان جايــگاه قدرتمندی پیدا کرده‌اند. نفوذ كاربردهای این وسایل در زندگی ما انسان ها پديده ای جهانی است و در جامعه ما اســتفاده از آن به حدی رسيده كه مضرات جدی و اساسی اين فناوری مدرن بسیار مشهود گردیده است. مدت زمان زیادی از فراگیر شدن این تکنولوژی در بین جمعیت نمی‌گذرد اما به علت ارتباط تنگاتنگی که این دسته از ابزارها با جوانب مختلف زندگی ما پیدا کرده اند، متاسفانه آسیب های متعددی برای انسان پدید آورده اند. مضراتی در حوزه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، رفتاری، روانشناســی، پزشكی، قانونی، جزايی و غیره.  یکی از مهمترین مضرات تلفن های همراه هوشمند به نحوه استفاده کودکان از آن باز می گردد. شاید شما هم روایت استیو جابز و عدم اجازه او به فرزندانش برای استفاده از تلفن همراه و تبلت را شنیده باشید! استیو جابز که به نوعی خالق تلفن های هوشمند لقب گرفته به کودکان خود اجازه استفاده از این ابزار را نداد.

در ادامه این مقاله با پرتو نواندیشان آران همراه باشید تا راهکارهایی برای کنترل استفاده کودکان از تلفن همراه را فرا بگیرید.

استفاده افراطی از گوشی های هوشمند باعث شده است که سلامت کودکان به شدت تحت تاثیر قرار گیرد.استفاده از این وسایل توسط کودکان، سبب  شده است که آنها تحرک کمتری داشته باشند و این موضوع با افزایش وزن و سلامت کودکان ارتباط زیادی دارد و همین امر باعث شده که انجمن قلب آمریکا(AHA) هشدارهای جدیدی ارائه دهد. بسیاری از متخصصین سلامت نسبت به استفاده ی زیاد کودکان از وسایل ارتباطی هشدار داده اند و از والدین خواسته اند استفاده ی کودکان را محدود کرده و برای گذراندن اوقات فراغت در کودکان بیشتر آن ها را به گردش ببرند.

استفاده ی زیاد از گوشی های هوشمند در بین مردم رایج شده و افراد و خصوصاً کودکان بدون توجه به مضرات آن بطور فراگیری از این وسایل استفاده می کنند. شواهد حاکی از آن است که کودکان امروزه ساعات زیادی در روز را با تلفن های همراه و در شبکه های اجتماعی سپری می کنند که می تواند مشکلات جدی سلامتی از جمله چاقی و اضافه وزن را برای آن ها به دنبال داشته باشد. در این میان نقش والدین در تعدیل رفتار کودکان بسیار مهم بوده و آنها می توانند با بکارگیری راهکارهایی که در ادامه به آنها می پردازیم، رفتار کودکان خود را اصلاح کرده و مدت زمان استفاده آنها را به حداقل زمان ممکن کاهش دهند.

آمارها را جدی بگیریم!

طبق آمار به دست آمده به نظر میرسد که ساعات تماشای تلویزیون کاهش یافته اما در عوض استفاده از تلفن همراه رشد بیشتری داشته و این آمار همچنان رو به افزایش است. اما چرا؟ بنابر اظهارات انجمن روانشناسی آمریکا، برخی شرکت های تولیدکننده این تکنولوژی ها با همکاری روانشناسان از روش های زیادی برای وابسته کردن افراد در سنین مختلف به رسانه های اجتماعی و بازی های رایانه ای استفاده می کنند.

افزایش استفاده از گوشی های همراه خطرات زیادی به همراه داشته که شامل کاهش کیفیت خواب افراد، کاهش مهارت های اجتماعی و افزایش مشکلات مربوط به سلامتی مانند چاقی و اضافه وزن می باشد که به دلیل نشستن های طولانی مدت ایجاد می شود.

 

 

ایجاد کامنت