91009290 (021)
تهران ، شهریار ، میدان حافظ
info@AranSoft.ir

جزئیات وبلاگ

راه های موفقیت در کسب و کار

اگر به دنبال راه های موفقیت در کسب و کار خود هستید، باید بدانید که در فضای کسب و کارهای امروزی اقتصاد کشورمان پر از تهدیدهای متعدد و مختلف است. بنابراین راه های موفقیت در کسب و کار شما، تا حد زیادی به پتانسیل های موجود کسب و کارتان بستگی دارد.

متاسفانه آنطور که باید و شاید در کشور ما به کسب و کارها اهمیت داده نمی شود و این صاحبان کسب و کارها هستند که باید در این راه پرخطر به تنهایی از سد موانع موجود بگذرند و خود را بالا بکشند. هرچند به تازگی برای کسب و کارهای کوچک و بزرگ، تسهیلاتی از طرف دولت در نظر گرفته شده است، اما این آشنایی با راهکارهای مناسب و راه های موفقیت است که می تواند کسب و کار شما را متمایز کند.

راهکارهایی که توسط بزرگترین و موفق ترین مدیران جهان سال های سال تجربه شده اند و حال در اختیار کارآفرینان و صاحبان کسب و کارهای نوپا یا صاحبان کسب و کارهای بزرگتر قرار گرفته شده است. راه های موفقیت در کسب و کار که در ادامه تشریح خواهیم کرد، به گونه ای است که تمامی کسب و کارها در تمامی حوزه های فعالیتی و در سراسر دنیا را تحت پوشش قرار می دهند.

هرچند صدها راه برای کسب موفقیت در کسب و کارها وجود دارد اما ما دراین مقاله به ذکر 15 راه موفقیت در کسب و کار که بیشتر از همه دارای اهمیت بوده است را گردآوری کرده ایم:

1- به کسب موفقیت در کسب و کارتان خوشبین باشید

اگر می خواهید به موفقیت های زیادی در کسب و کارتان برسید، باید آرزوهای زیادی هم داشته باشید. فرقی نمی کند که در اول این راه پر فراز و نشیب هستید یا سالهاست که با شرایط های مختلف دست و پنجه نرم می کنید، این خوشبینی به آینده کسب و کارتان و موفقیت های متعدد در آن است که اعضای یک سازمان را به پیش می راند.

2- برای رسیدن به موفقیت در کسب و کارتان پرانرژی باشید

شما بعنوان یک کارآفرین یا صاحب کسب و کار، الگوی تمامی اعضای سازمانتان هستید و این سبب می شود که تمامی ویژگی های شما زیر ذره بین کارکنان باشد. یک سازمان زمانی برای رسیدن به موفقیت در کسب و کار خود پرانرژی و کوشاست که مدیر سازمان پرانرژی باشد.

3- برای کسب موفقیت در کسب و کارتان هدفمند بازاریابی کنید

این موضوع که هرچه در زمینه بازاریابی فعالیت کنید، کم است؛ یک نگرش کاملا غلط است! بازاریابی وقتی باعث موفقیت در کسب و کار شما خواهد شد که هدفمند باشد. شما بعنوان یک مدیر موفق باید شیوه های بازاریابی موردنیاز کسب و کارتان را بشناسید و با استراتژی بازاریابی درست به فعالیت بازاریابی بپردازید تا انرژی، وقت و بودجه اختصاص یافته به بازاریابی به هدر نرود.

4- در انتظار وقایع غیرقابل پیشبینی باشید

کسب و کاری در اوضاع آشفته اقتصادی این روزها موفق خواهد بود که در عین خوشبینی، همیشه آماده وقایع غیر منتظره باشد. در واقع یک مدیر بعنوان یک رهبر سازمان باید همواره آماده باشد تا از تهدیدهای موجود، فرصت های جدیدی بیافریند.

5- برای موفقیت در کسب وکارتان به آمار توجه کنید

دنیای امروز، دنیای علم آمار است. پیشرفت علم آمار سبب شده است تا هر مدیری بتواند به تمامی اطلاعات سازمان خود، از سفارش خریدهای همه مشتریان (تازه و قدیمی) گرفته تا هرگونه اموال شرکت (ثابت و عینی و موجودی های گوناگون) دسترسی داشته باشد. یک مدیر مدبّر باید همواره متوجه این آمار و اطلاعات باشد و با توجه به تغییرات، بهترین تصمیمات را بگیرد.

 

6- برای رسیدن به موفقیت در کسب و کار همواره به روز باشید

اگر فکر می کنید که با دانش سال های تحصیل خود در دانشگاه می توانید پیش بروید، در اشتباه هستید. کسب و کاری می تواند در این بحبوحه پیشرفت علم و فناوری، به موفقیت های زیادی برسد که همواره خود را به روز نگه دارد. شما بعنوان مدیر سازمان باید الگوی دیگر اعضای سازمان در یادگیری مطالب جدید و به روزرسانی اطلاعات علمی قبلی خود باشید.

7- برای دستیابی به موفقیت در کسب و کارتان، دیجیتال را از قلم نیندازید

این روزها کسب و کارهایی موفق خواهند بود که در حوزه دیجیتال فعالیت های مستمر و با برنامه ای داشته باشند و به اصطلاح کسب و کار خود را تبدیل به کسب و کار دیجیتال کنند. لازمه این امر، استفاده بهینه از بازاریابی دیجیتالی یا در واقع همان دیجیتال مارکتینگ است. استفاده بهینه از پتانسیل های حوزه دیجیتال و اینترنت البته پس از تعیین استراتژی این حوزه از بازاریابی، کمک های شایانی به سازمان یا کسب و کار شما برای دستیابی به موفقیت های متعدد خواهد کرد.

 

ایجاد کامنت