91009290 (021)
تهران ، شهریار ، میدان حافظ
info@AranSoft.ir

جزئیات وبلاگ

چند راه ساده برای تبدیل محیط زندگیتان به یک محله خوب 2

قرار دادن پارکینگ دوچرخه

وجود یک پارکینگ دوچرخه، هرقدرساده، باعث می شود شما و اهالی برای جابه جایی های کم مسافت از دوچرخه استفاده کنید. این عمل علاوه بر این که سلامتی شما را بهبود می بخشد، باعث می شود ماشین های کمتری در محله و خیابان های اطرافتان تردد کند ،آلودگی هوای منطقه شما کمتر شود و تنفس سالم تری داشته باشید.

پاک کردن فضولات و لاشه حیوانات

وجود فضولات  و مدفوع حیوانات یا لاشه مرده آن ها باعث می شود آلودگی و میکروب ها در آن منطقه رشد کنند و محیط ناسالمی پدید آید. بنابراین با جمع آوری به موقع آن ها از گسترش آلودگی جلوگیری کنید تا ساکنان محله و کودکان در معرض بیماری نباشند.

ایجاد غرفه هنری در محله

یکی از ویژگی های یک محله خوب تعداد فعالیت ها و نمایشگاه ها موجود در آن محله است. شما می توانید در مکان های بخصوصی با هماهنگی شهرداری منطقه غرفه ای از کارهای هنریتان ایجاد کنید و به عرضه محصولات خود بپردازید . این کار باعث می شود تا خیابان های شما زنده شود و اطرافیتان با عبور و مرور بیشتر و مراجعشان فضای محله را امن تر کنند . همچنین با همکاری همسایگان می توانید این غرفه ها را گسترش دهید و به رویدادی تبدیل کنید تا مردم از محدوده های دیگر شهر نیز به آنجا مراجعه کنند و با آن ها ارتباط بر قرار کنید.

قرار دادن سطل آشغال در خیابان

حتما شما درهنگام رفت و آمد در محله تان آشغال هایی را در سطح خیابان یا داخل جوی های آب مشاهده کرده اید. یکی از دلایل چنین اتفاقی کمبود سطل آشغال در منطقه است. در خیابان های اطراف محل زندگی خود بگردید و با کمک همسایگان سطل های آشغال را در خیابان قرار دهید تا دیگر کسی فضای زندگی شما را آلوده و چهره اطراف خانه تان را زشت نکند.با این کار شما به راحتی می توانید محل زندگیتان را به یک محله خوب و تمیز تبدیل کنید.

ایجاد روشنایی در اطراف خانه

یکی از ویژگی های یک محله خوب امنیت آن است. شما می توانید با اضافه کردن چراغ به دیواره ساختمانتان خیابان اطراف خود را روشن کنید. این عمل باعث می شود در شب محله تان امنیت داشته باشد و همچنین رفت و آمد برای عابرین پیاده و نیز خود شما راحت تر انجام شود و حادثه ای برایتان رخ ندهد.

 

ایجاد کامنت