91009290 (021)
تهران ، شهریار ، میدان حافظ
info@AranSoft.ir

جزئیات وبلاگ

مهم‌ترین مهارت‌‌‌ های ارتباطی که برای موفقیت شغلی نیاز دارید2

قضاوت صحیح

قضاوت صحیح یکی از مهارت های ارتباطی است. برای کسب این مهارت باید به دقت اطرافیان و جهان پیرامون خود را ببینیم و بشنویم. قضاوت صحیح در انتخاب دوست مناسب به ما کمک می‌کند و واکنش‌ها و تصمیمات ما به آن وابسته است.

مهارت مذاکره

وقتی به شناخت کافی از مخاطب خود دست یافتید و مهارت سخنوری را در خود تقویت کردید، نوبت آن است تا با بیانی قوی مخاطب را برای انجام آنچه در ذهن شما است، ترغیب و متقاعد کنید. مهارت در مذاکره کردن نه‌ تنها در بحث پیشنهادات کاری و دریافت حقوق و مزایای بهتر به ما کمک می‌کند که در زمینه‌های دیگر برگ برنده‌ی ما خواهد بود. مثلا به عنوان یک ویزیتور، مهارت مذاکره کردن به شما کمک می‌کند مشتری خود را متقاعد کنید که محصول شما بهترین و درست‌ترین گزینه برای او است.

روشن‌فکر باشید

برای ایجاد اعتماد و احترام در دیگران باید این اطمینان را به آن‌ها بدهید که نظر و بازخورد آن‌ها بررسی شده و به کار گرفته می‌شود. وقتی که روشن‌فکر باشید و در برابر ایده‌ی خاصی تعصب نداشته باشید انعطاف‌پذیرتر به نظر می‌رسید و کار کردن با شما راحت‌تر خواهد بود.

شوخ طبع باشید

کسی که از خندیدن لذت نمی‌برد، به افزایش تنش و درگیری دامن می‌زند. وقتی فشار کار را با شوخ‌طبعی کمتر می‌کنید، در واقع به یکی از فاکتورهای پیشرفت در کار خود دست‌یافته‌اید. شاد بودن در محیط کار ارتباطات شما را موثرتر می‌کند.

مخاطب خود را بشناسید

باید مخاطب خود را به خوبی بشناسیم و گفتار خود را متناسب با شرایط او تنظیم کنیم. این مهارت بسیار بدیهی و پیش پا افتاده است اما رعایت نکردن آن، به تنهایی می‌تواند دلیلی برای شکست در روابط باشد. در واقع «هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد»!

صادق باشید

اساس رابطه بر پایه‌ی اعتماد است و لازمه‌ی اعتماد، صداقت است. در تمام رابطه‌ها، صداقت بهترین سیاستی است که می‌توانید در پیش بگیرید.

زبان بدن

هرچه قدر درباره اهمیت زبان بدن بگوییم باز هم کم است. بخش اعظمی از رابطه تحت تاثیر زبان بدن قرار دارد و این توانایی یکی از مهارت های ارتباطی مهم است. در واقع حتی زمانی هم که با افراد صحبت نمی‌کنیم، در حال برقراری ارتباط با آنها هستیم. برای داشتن ارتباطی بهتر باید مراقب ژست و حالت بدن، طرز بیان، صدا و ظاهر خود باشیم.

حل فعالانه مسائل

مسائل همیشه وجود دارند. باید شیوه برخورد با آن‌ها و روش‌های حل مسئله را یاد بگیریم. اگر در محیط کار فعال باشید، از فشار کاری همکاران خود کم می‌کنید و این مهارت خوبی در محیط‌های کاری است.

رفتار خوب

کلماتی مانند «لطفا» و «متشکرم » در حوزه‌ی مهارت‌ های ارتباطی کاربرد بسیاری دارند. کلمات همراه با لبخند به ما یادآوری می‌کند که روند انجام کار از نتیجه آن مهم‌تر است.

استفاده از آن‌ها را فراموش نکنید.

حامی باشید

همه‌ی ما دوست داریم اطرافیان‌، ما و توانایی‌های‌مان را باور داشته باشند. هیچ کس از این قاعده مستثنی نیست. وقتی در قالب تشویق و تحسین از مخاطب خود حمایت می‌کنید، در واقع برای دست‌یابی به هدفش، به او انگیزه‌ی لازم را می‌دهید. همکاران خود را تشویق کنید، شاد باشید و به آن‌ها انگیزه بدهید. کارمندان در هر سطح و درجه‌ای که باشند ترجیح می‌دهند با افراد پرانرژی و با انگیزه همکاری کنند.

مهارت‌‌های ارتباطی در واقع شناخت احساسات فردی و توجه به آن‌هاست. افرادی که از احساسات و روحیات انسانی شناخت کافی دارند در کار خود موفق‌ترند. به همین دلیل است که احساس رضایت افراد از کاری که انجام می‌دهند تعیین‌کننده‌ی وفاداری و مشارکت آن‌ها است. به کارگیری مهارت های ارتباطی، چشم‌انداز بهتری برای کار و هدفِ ما رقم می‌زند. امروزه ما در دو دنیای واقعی و مجازی زندگی می‌کنیم. مهارت های ارتباطی ما در این دو دنیا باید منطقی و اصولی باشد.

 

ایجاد کامنت