سامانه 137 چیست ؟
سامانه 137 یکی از رویکرد های جدید در استفاده از فناوری های نوین در حوزه مدیریت شهری است که دارای مزایای فراوانی می باشد , از جمله :
ایجاد مرکز هدایت و کنترل ساماندهی فوریت های خدمات شهری , شناخت مسایل و مشکلات مردم , مداخله بهنگام شهرداری ها و در آخر برقرای و ایجاد پل ارتباط مستقیم بین شهرداری و شهروندان و افزایش رضایمتندی آنان است.
شهرداری های برتر جهان با علم به تحولات اخیر در عرصه خدمات و تعاملات اجتماعی , در راه تحقق اهداف کلان مدیریتی خود , با استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات , دست به راه اندازی سامانه های نوین شهرداری در حوزه های مدیریت , اجرا و نظارت خود زده اند.
با توجه به رشد فزاینده ابزار های ارتباطی برپایه فناوری اطلاعات و دسترسی آسان شهروندان به سیستم های مخابراطی مانند : تلفن ثابت .همراه , امکانات رایانه ای و بستر های خدمات اینترنتی , همچنین با توجه به اشتغال روزافزون شهروندان جهت انجام امور روزمره زندگی استفاده از تکنولوژِی های ساده و در دسترس جهت تسهیل در ارتباطات از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.
سامانه ارتباطی مردمی شهرداری (137) جامعترین نرم افزار ارتباط مردمی با شهرداری و مدیریت کامل بر درخواست های شهروندان در تمامی حوزه های شهرداری می باشد.
امکان شناسایی شهروندان فعال مشارکت کننده در امور شهری
صندوق صوتی دریافت و ظبط مکالمات و پیام های دریافتی
نرم افزار تلفن همراه سازمانی و شهروندی با امکانات فراوان
نمایش مشکلات اعلامی به صورت مکان محور روی نقشه
ارایه گزارشات به مدیران از طریق تلفن های همراه و وب
امکان کامل تعریف و دسترسی های هر جایگاهی سازمانی
افزایش سرعت انجام خدمات به شهروندان
جایگزینی مناسب برای مراجعات حضوری
مدیریت فرایند گردش پیام توسط سامانه
ارایه خدمات به صورت شبانه روزی
نظارات و ارزیابی عملکرد کارکنان اجرایی 137
مشاهده کارتابل مسئولین در تلفن همراه
گزارش تماس ها به تفکیک منطقه
گزارش تماس ها به تفکیک موضوع و گروه موضوع
گزارش تماس ها به تفکیک واحد اقدام کننده
گزارش موضوعات مهم مطرح شده به تفکیک فصل و ماه
گزارش شهروندان فعال و مشارکت کننده در امور شهر
گزارش از تماس ها , ترافیک ساعات و روز های تماس ها
گزارش تماس های پاسخ داده نشده توسط اپراتور ها
گزارش پراکندگی تماس ها در طی ساعات شبانه روز
گزارش تراکم تماس ها در طی هفته و ماه