91009290 (021)
تهران ، شهریار ، میدان حافظ
info@AranSoft.ir

جزئیات وبلاگ

10 رفتار برجسته مدیران موثر

مدیران موثر تصادفی به این جایگاه نرسیده‌اند. رازی که آنها را نسبت به دیگر افراد موفق‌تر و برجسته‌تر کرده است، ویژگی‌های رفتاری منحصر بفرد آنهاست. رهبران بزرگ و پیشرو عادت‌های موثر رهبری را آموخته و به کار گرفته‌اند؛ کاری که شما هم می‌توانید انجام دهید.

تبدیل شدن به یک مدیر موفق به چیزی بیش از سختکوشی نیاز دارد. رهبرانِ واقعا خارق‌العاده کاری می‌کنند که شور و شوق و علاقه‌ی آنها سازمان‌شان را برانگیزد. اجازه بدهید اشتیاق شما بخشی از شخصیت رهبری شما باشد. برای رهبری هم از مغزتان استفاده کنید و هم از قلب‌تان. رهبری باشید که:

۱. اعتماد به نفس دارد ولی خودستا نیست

رهبران بزرگ به خودشان اطمینان داشته و اعتماد به نفس بالایی دارند به طوری که کارکنان به خاطر همین اعتماد به نفس جذب‌شان شوند. برای اینکه بدانید این قابلیت را دارید کافی است ببینید آیا از چالش‌ می‌گریزید یا نه. اعتماد به نفس شما را در زمان‌های آشفتگی آرام نگه می‌دارد. به علاوه، رهبران بزرگ کاری را که متعهد به انجام آن هستند رها نمی‌کنند.

۲. حساس و نسبت به دیگران پاسخگو است

رهبران بزرگ حساس هستند و نیازهای دیگران را به خوبی درک می‌کنند. آنها می‌دانند چه چیزی کارکنان آنها را برمی‌انگیزد و به رفاه آنها توجهی حقیقی نشان می‌دهند. به افراد سازمان‌تان اهمیت بدهید و خود را نگهبان سلامت و موفقیت آنها بدانید.

۳. مصمم است

رهبران بزرگ کار را تا حد کمال ادامه می‌دهند. آنها می‌توانند همزمان جزئیات ظاهرا بی‌اهمیت و تصویر بزرگ را در ذهن داشته باشند. حواس‌شان به هر چیزی که فکر می‌کنند می‌تواند به آنها در دستیابی به اهداف‌شان کمک کند هست. وقتی کارها طبق دلخواه آنها پیش نمی‌رود به سادگی تسلیم نمی‌شوند. بنابراین پروژه‌های‌تان را تا انتها ادامه بدهید مگر اینکه دلیل خوبی برای توقف کار داشته باشید.

۴. حمایت‌گر است

رهبران بزرگ نسبت به افرادی که سازمان‌ آنها را تشکیل می‌دهند توجهی حقیقی دارند. آنها در چالش‌ها افراد خود را هدایت می‌کنند و همیشه به دنبال راه‌حل‌هایی هستند که موفقیت بلندمدت آنها را تضمین کنند. اگر به یکی از کارکنان‌تان که به خاطر بیماری فرزندش نیاز به تغییر ساعت کاری‌اش دارد کمک کنید تا برنامه‌ی زمانبندی جدیدی داشته باشد و در این مسیر به سایر کارکنان هم فشاری وارد نکنید هم کارمندتان را حمایت کرده‌اید و هم سازمان‌تان را.

۵. متمایز است

رهبران برخورد حرفه‌ای منحصربفردی نسبت به تصویر،‌ اعمال و حرف‌های خود دارند. آنها به گونه‌ای رفتار می‌کنند که کاملا از کارکنان خود متمایز باشند و در عین حال احترام و تحسین آنها را هم برانگیزند. برای آنکه به عنوان یک رهبر از سایرین متمایز باشید باید رهبری خود را با الگوسازی انجام دهید. حرفه‌ای لباس بپوشید،‌ از اخبار کل سازمان باخبر باشید و با هوشمندی صحبت کنید. اگر موفق شده باشید تصویر مدیریتی منحصربفرد خود را بسازید و با آن راحت باشید خواهید دید که بدون احساس خجالت یا تلاش زیاد مثل یک مدیر راه می‌روید و حرف می‌زنید.

۶. مسئول است

مدیران بزرگ مسئولیت عملکرد کارکنان خود را برعهده می‌گیرند. اگر کاری خوب انجام شده باشد در حضور همه از کارمندان خود تعریف می‌کنند. وقتی اوضاع به توجه ویژه نیاز داشته و موانعی بر سر کار ایجاد می‌شود، آنها به سرعت راهی برای حل مسئله و ادامه‌ی کار پیدا می‌کنند. هرگاه توانستید این کارها را بدون آنکه به دنبال خطاکار بگردید یا برای فرار از مسئولیت تقصیر را به گردن دیگران بیندازید انجام بدهید، آنگاه یک رهبر مسئول خواهید بود.

۷. حرف‌های متقاعدکننده می‌زند

ناگفته پیداست که رهبران بزرگ بسیار متقاعدکننده هستند. آنها می‌دانند چه پیامی را چه موقع بدهند. تلاش کنید پیام‌های الهام‌بخش ارسال کنید، انگیزه بدهید، اطمینان ایجاد کنید و هر جا که لازم باشد دیگران را هدایت کنید. اگر بتوانید سازمان‌تان را با حرف وادار به حرکت کنید، ارتباطی متقاعدکننده،‌ عاشقانه و صادقانه برقرار کرده‌اید.

۸. صادق است

رهبران بزرگ افرادی صادق هستند. آنها واقعا همانطور با دیگران رفتار می‌کنند که دوست دارند با آنها رفتار شود چرا که به دیگران احترام گذاشته و احساسات آنها را در نظر می‌گیرند. آیا واقعا باور دارید که صداقت و رفتار اخلاقی مبنای موفقیت شما را شکل می‌دهد؟ اگر اینطور است شما هم می‌توانید به صف رهبران فوق‌العاده‌ای بپیوندید که سازمان‌های بسیار موفق را مدیریت می‌کنند.

۹. منظم و سازمان‌یافته است

برنامه‌ریزی به فکر کردن نیاز دارد. رهبران بزرگ پیشاپیش سازماندهی و برنامه‌ریزی می‌کنند. اگرچه فکر کردن به سناریوهای مختلف و اثرات محتمل آنها، به مهارت‌های تفکر تحلیلی نیاز دارد، باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنید که علاقه‌ی شما در راستای تفکرتان قرار گیرد. هم با مغزتان رهبری کنید و هم با قلب‌تان.

۱۰. خوش‌بین است

رهبران عاشق منبع حرکت هستند: به نظر می‌رسد که آنها به سادگی می‌توانند به دیگران قوت قلب بدهند و اغلب با شور و اشتیاق و یک جور بی‌مبالاتیِ محاسبه شده به دل ماجرا می‌زنند. خوش‌بینی شما،‌ اگر واقعی باشد،‌ به محیط کاری‌تان روح می‌بخشد. از اعمال جسورانه و بی‌فکرانه پرهیز کنید اما به دنبال راه‌هایی باشید که افراد را برانگیخته کنید و به آنها انرژی بدهید. سعی کنید محل کار را برای خودتان و اعضای تیم‌تان لذت‌بخش کنید. اگر این کار را درست انجام دهید خواهید دید که در عین حال که لذت برده‌اید،‌ کار هم انجام شده است.

ایجاد کامنت